Chillen in Pokhara

28 oktober 2016 - Pokhara, Nepal

28-10-2016

Om 20 voor 7 werd ik nog wakker, helemaal normaal in m’n trek-ritme. Ik liep naar buiten voor een paar flessen water en liep nog wat rond om te vragen hoeveel het koste om een motor te huren. Dat kostte. 800 maar! Daarna ontbeten en terug daarheen gegaan. Het werden geen motors maar scooters voor 600. Maar helaas was de 600 niet helemaal accuraat, zo bleek de dag erna. We zouden dus 2 dagen huren voor 1200. We zijn om half 11 vertrokken uit Pokhara. We zijn langs het meer naar het noordwesten gereden. De weg werd steeds slechter en stijler. Eenmaal boven hebben ik en Carl dal bhat gegeten voor only 200. Daarna verder gegaan op een weg waarbij de locals zeiden ‘no possible sir’ toen ze dachten dat we op dirtbikes waren. Toen ze zagen dat het scooters waren moesten ze lachen. Toen we zeiden ‘we try’ zeiden ze ‘okok you try haha’. Dus daar gingen we. Het bleek een 2 maanden nieuwe weg te zijn die nog niet helemaal ‘clean’ was. Er waren diepe kuilen en gaten en sporen van graafmachines, en een stuk of 10 landslides waar we de scooter moesten tillen om er doorheen te komen. Dat was zwaar maar echt net te doen! Zo’n ding weegt 100 kg! We kwamen uiteindelijk om 9:30pm aan in een dorp beneden en daar  begon de asfalt weg en was het nog 47km. 2 uurtjes voor ons.

29-10-2016

We hebben de hele dag gechilld en in de middag een boot gehuurd met z’n 2en, later nog Lena opgepikt en in de boot bier gedronken en gesmoked en fruit gegeten. Heerlijk dagje!

30-10-2016

Niet veel gedaan. Beetje gezond, beetje bier gedronken etc. Etc. ‘Savonds nog aan de rum.

1. Renate Heijns:
    6 november 2016
    Hoi lieve Wijnand!
    Super leuk dat je dit allemaal schrijft en deelt
    Ik kan niet wachten op het volgende avontuur
    Kus mama
  2. Marijke:
    7 november 2016
    Hi Wijnand, wat leuk dat je een reisverslag maakt en dat we het een beetje mee kunnen beleven! Geniet er van en een goede reis verder!
    Lieve groet Erik en Marijke
  3. Heyns oma & opa:
    7 november 2016
    Hoi Wijnand wij vonden het ook heel fijn om je belevenissen te lezen En je prachtige foto's te zien Geniet nog veel Liefs van ons
  4. Jacq:
    8 november 2016
    Geweldig!! Zo fijn te lezen en te zien dat het lekker gaat met jou! Geniet van deze onvergetelijke, leerzame en mooie ervaring!
    Vol ongeduld in afwachting van je volgende verhalen! Liefs uit Mexico x Jacq