2 weken Kathmandu

18 november 2016 - Kathmandu, Nepal

Uiteindelijk ben ik na een weekje chillen in Pokhara maarliefst 2 weken verbleven in Kathmandu. Na aankomst in Kathmandu spullen bij Sparkling Turtle opgepikt en daarna naar hostel gebust/gelopen. Chill hosteltje! Eindelijk heb ik mijn laptop! De dagen erna heb ik vooral een beetje op m'n laptop dingen gedaan omdat ik veel dingen moest regelen. Ik heb me aangemeld voor een nieuwe studie "international business" (maar later bleek dat dat niet kan per februari), ik heb me in laten enten voor hepatitus a/b, ik heb wat tempels bekeken, en 's avonds vaak bier gedronken en gechilled met de rest in het hostel. Er waren ook 2 andere nederlanders en we hebben wat nepalese kruiden gerookt met de baas van het hostel, wat erg gezellig was en grappig want de gespreksonderwerpen die we hadden waren hilarisch (vooral over het verschil in cultuur, vraag maar na! Het beeld dat nepalezen hebben over vrouwen, dieren en relaties is heel anders dan in nederland)! Veel vrienden gemaakt: Carl, Mike, Nederlander2, Maria, Eric, Raisul. Het was fantastisch.

Ook heb ik de Nepalese student die ik had ontmoet in de bus van Ghorka naar Pokhara een handje geholpen. Hij kwam naar Kathmandu en had mijn hulp nodig. Hij wilde namelijk 399$ overmaken naar een bank-account in de USA, om z'n VISA te krijgen. Echter vond ik het heel fishy klinken en ik heb het er met hem over gehad, de mails bekeken etc. Het ging namelijk om een baan in San Fransisco bij een heel luxe hotel als kok ofzo, en hij had deze baan gekregen door simpelweg een mail te sturen naar een email die in een advertentie op facebook stond ([email protected]) Echter moest hij nog even 399 extra overmaken (hij had al 180 overgemaakt voor verzendkosten van de VISA) omdat er een guarantee fee moest betaald worden omdat het visa vast zat in Urkaïne. Hij geloofde het allemaal, maar ik geloofde er geen bal van. Uiteindelijk heb ik voor hem het echte bedrijf gebeld (Ritz Carlton, San Fransisco) om te vragen of ze van hem gehoord hadden en of ze via dat emailadres wel echt werk contracten verstrekken. Dit bleek allemaal niet zo te zijn, dus het was een scam! Dat heb ik hem uitgelegd, en zo heb ik hem $399 dollar bespaard! Dus, mijn Karma is weer vol.

In Kathmandu ben ik ook nog 1x uitgeweest (Met Raisul en een oostenrijkse gast Tom). Eerst gingen we naar een luguber clubje aan de rand van de ring road. Daar was het wel gezellig. Live muziek waar mensen op stonden te dansen. Uiteindelijk hebben wij daar ook op gedanst en iedereen vond dat geweldig omdat wij Tourists waren. Daarna zijn we doorgegaan naar de Purple Haze Rock Bar in Thamel. Ook daar was het erg druk en gezellig. Het was ook heel lang open tot heel laat! Op de terug weg heb ik nog uit een Taxi gekotst omdat ik zo dronken was, maar gelukkig netjes uit het raam, haha...

Sara's backpackers hotel in Baniyatar Kathmandu was geweldig. We hadden als touristen de hele verdieping (een keuken, 2 kamers en een badkamer) voor onszelf en kookten daar dus ook gewoon vaak. Op gevenment noemden we onszelf de KTM-family (Maria, Eric, Raisul en ik) omdat we zo leefden als een familie omdat het zo gezellig was en omdat we altijd samen ontbeten en avondeten en alles. Dat was erg leuk!

Ook ben ik nog naar een plek in Kathmandu geweest waar ze lijken verbranden en in de rivier leggen al brandend. Helaas niet gezien maar wel cool, er was een lange ceremonie bezig (maar dat is elke dag). Ook ben ik nog naar Baktapur geweest. Gaaf stadje met veel mooie tempels!

1. Jacq:
    18 november 2016
    Geweldig wát weer een verhalen!!!! Mooi!
    En super ervaring ook... hier in Nederland nadert de kerst dn iedereen heeft t druk druk druk! Ik ben zo blij te horen dat jij je horizon verbreed Hou het Goed! Liefs en voorzichtig lieverd! X